Sidor

måndag 26 november 2018

Måndag 26 november 2018

Söndag kväll var vi i Bodums kyrka på en musikgudstjänst. Mats Lindgren spelade fantastiskt rivigt på piano. Efteråt bjöds på kaffe och kaka. Trevligt sätt att sätta sig ned och börja prata med okända församlingsbor. 
Den 2 dec är det julbasar i församlingshemmet.

I torsdagskväll på väg till Rossön var det -16 grader i Ramsele. Skönt att få elda i kökspannan och sedan krypa ned i en sval säng.
Fantastisk fina konditioner både fredag, lördag och söndag på 80 meter.

I övrigt har det varit till att pynta lite inför kommande julhelg. Den blir lite extra lång i år så det känns skönt att få mysa med en skinkmacka och grisfötter och salt lever.

Kanske man hinner städa upp lite bland alla radioprylar i schacket.

Snart / strax (om ett tag) kommer Telia att börja med bredband/fiber i byn. Det gäller bara att flera fastighetsägare anmäler intresse så grävningen kommer igång någon gång...

Saknar snön, för just nu bygger tjälen på och det finns risk för förfrusna vattenledningar i vinter.

Såg i dagens ST att snöbudgeten är förbrukad för 2018. Kommunen gläds över att det fortfarande är barmark. Men Hallå, hur besvärligt är det att göra en riktig budget som håller 12 månader.
Vi bor väl i Norrland med snö och kyla, hur svårt är det att förutse?

Min TV brukar vara påslagen då jag kommer hem. Jag har fjärrmanövrering av elpåslaget. Någon annan i fastigheten har tydligen liknande sändare och lyckas aktivera TV:n. Jag går till motangrepp genom att slå av elen till TV:n men ingen har knackat i taget eller klagat. Så jag vet inte hur jag drabbas utan att kunna ge igen.

Ikväll har jag sett bilder på gamla Hällan på Södermalmsgatan. Hällan var ett populärt dansställe på 50 - 60 talet innan loge lokalen brann 1965

Lev väl

Inga kommentarer: