Sidor

lördag 7 mars 2020

7 dagen i mars månad 2020

Nu är det äntligen lördagslugnt på TV ett år framöver. Huruvida fel låt vann eller inte har jag ingen uppfattning om, men det lockar i alla fall massor av besökare till de olika arenorna.
Termometern visar -7 grader, i princip samma gradtal som det var mitt över dagen då vi var på bokrelease på Folkets Hus i Rossön. Troligen var det  i världshistorien första boksläppet i Rossön.
Kulturen vinner inträde i byn. Kristina Falk bördig från Bodum (Rossön) numera gymnasielärare i Örnsköldsvik har under några år skrivit på boken  "En gång slockna alla stjärnor".
Vi var nog ett fyrtiotal som besökte boksläppet.

Bilden kan innehålla: text

I mitt radioshack har jag bytt bildskärm till datorn så nu ser jag FT8 signaler bra. Det har blivit 3 nya kontakter idag på 20 meter. Såg också att SM3LIV seglade förbi på bildskärmen.

Nu får det vara bra jag och Måns drar sig tillbaka till sängen och vaknar till SK2SSa bullentinen som sänds från Börjesbyn utanför Kalix på söndag morgon kl 09:00.
Natti Natti

Inga kommentarer: