Sidor

lördag 16 maj 2020

Lördag 16 maj 2020

I morr`n är det Norges nationaldag. Undras hur den firas. I Sverige är alla offentliga tillställningar pausad, skönt. Det bör åtminstone spara något på kommunernas ekonomi. Att sända digitalt bör inte kosta så mycket.
I vart fall var det konditioner i går kväll, både SM2UHF i Happarande  och sm6;or hördes på 80 meter.  Hoppas att det håller i sig i morgon söndag då det är Portabeltest.

Mest irriterad är jag just nu över att alla skall ha stöd av staten (våra skattepengar) för det företagarna förlorar i minskad försäljning. F´n jag har väl inte bett alla pizzerior starta eller alla krogar. De som startat bör väl skylla sig själv. Annat är det med flyget som är en livsviktig nerv i samhället. Bra att staten drar åt svångremmen så att inte alla AB som går med vinst skall få reduktioner.

Det är väl mitt problem om jag starar f:a knussel och båg. Det skall inte du skattebetalare behöva bry dig i.

Ha en god dag med krattning av fjjolårslöv och lite annat skräp på tomten.
Må så grankott sa nicke lill troll.

1 kommentar:

gunillalskog sa...


Klart att en del verksamheter ska ha stöd. Däremot förstår jag inte hur man kan få spara vinsten, utdelningen till aktieägarna De pengarna borde användas nu i företagen och inte kunna sparas till hösten eller nästa år.
Dessutom är stödet till privatpersoner som förlorat jobbet, till kommunernas socialtjänst, som ska betala ut till de personer som inte klarar sig alldeles för lite.

En annan sak som jag inte gillar är att unga 19,20 åringar ska få billigare lån till att köpa sin bostad. Bygg fler hyresrätter så kan de spara ihop till egen bostad.