Sidor

lördag 9 maj 2020

Lördag 9 maj 2020

Fortfarande i en frivillig karantän. Det känns skönt att vara obunden till något förutom att sova, äta, läsa tidningen, köra radio och göra en sväng i vedboden. Hustrun sköter bilen, så det är lugnt.
Ser på SVT Västernorrland där det sägs att "besöksnäringen" har minskat något i Höga kusten, Jag har för mig att FHI och Anders Tegnell har sagt att allt resande skall upphöra. Det har han sagt över en månad eller kanske tre månader. Men ändå så är det folk i Åre, Vemdalsskalet Högakusten. Det borde inte vara en enda på dessa ställen.
Sedan hetsar jag mig på gymnasieungdomarna som ordnade en studentfest i Östersund i mitten av veckan. "Det är inte så farligt", "jag är med mina kompisar". Va f`n

PÅ Backe HC blir man följdriktigt utfrågad om man har symptom, ont i halsen, lungorna, bröstet osv.
Här tar man Coronan på största allvar.

Gillar fortfarande Backe HC som arbetar under hårda förhållanden med ett leende på läpparna.

Dagens tistel till SBO (Strömsunds Hyresbostäder) som skall riva pensionärslägenheter i Backe, Hoting och Gäddede. De skall fylla hyreshusen i stället. Då skall pensionärerna gå tre våningar utan hiss.
Varför bygger man enplanare med ramp? Jo för att det skall vara enkelt att komma ut och in.
Dumt att riva pensionärshusen. Riv i stället hyreshus som är mer än en våning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/hor-bostadsbolagets-svar-pa-kritiken

Det är bra konditioner på kortvågen just nu. CQ CQ CQ

Inga kommentarer: