Sidor

lördag 14 juni 2008

No 20 14 juni 2008

På hemväg med tåg från Stockholm till Sundsvall efter att närvarat vid NBV förbundsmöte. Just nu spelar Sverige mot Spanien i fotboll och efter första halvlek står det 1-1. I övrigt har den senaste veckan präglats av tungt arbete. Vi håller på att flytta från Esplanaden 10 till Metropol Universitetsallén 32 C, samt Thulegatan 25. En massa som sklal bäras och ställas på sin plats. Men om det bara vore kontor så var det en smal sak. men nu skall fem studierum med därtill hörande grejor. Oj vad mycket det blir efter 18 år på samma plats. Veckan efter midsommar tar vi resten i en container till soptippen. Det blir säkert bra på Metropol, men nu blir jag beroende av kollektivtrafik eller moped....


Skolan är också slut för detta läsår. Men vilket liv det var på stan i ti, on och torsdag. På torsdag morgon satt mängder av ungdomar i "Busbacken" bredvid kommunalontoret och drack champagnefrukost. Visst är det fantastiskt att 16-17 åringar sitter i kommunbacken och vräker i sig alkohol.. Ingen vuxenverkar bry sig. Så har det alltid varit. Men det är ju olagligt att 17 åringar dricker sprit.... Samhället måste har förfallig ordentligt då det tollererar att ungdom dricker sig redlöst berusad.



Två veckor till, sen så drar detna. hop sig till semester. Men förts skall jag flytta färdigt, deltaga i båtprojeketet som jag skrev om i förra inlägget, samt genomföra tre dagar rastplats aktivitet vi Armsjön. Det är en av de roligare MHF aktiviteterna har har, eftersom att bilisterna blir så glada då de blir bjudan på gratis kaffe.

Sedan drar jag vidare till Rossisland där tiden fråm till augusti skall tillbringas under min korkgran där jag kan sitta och lukta på blommor.

Sista helgen i juli drar det ingåmg med Vivstavarvsdagen och första helgen i augusti blir det "Timråland".

Nu förlorade Sverige mot Spanien.

Inga kommentarer: