Sidor

onsdag 2 juli 2008

No 22 2 juli 2008

Min första semesterdag.
Nu sitter jag hemma i Rossön under min korkgran och "njuter" av fåglar och myggor som surtrar omkring. 18 grader vid 20 tiden. Ikväll har Rossöns IF bingo på Folkets Hus. Säkert har flera fått med sig pengar genom en bingovinst. Denhär dagen har jag lämpad 3 m3 skräp på soptippen. Tyvärr är det inte gratis att lämna sopor i Strömsunds kommun. 250 kr/m3. I Sundsvall är det gratis.
Tre gäster har besökt oss idag.
Jobbet har man med sig, och e-posten kolla en par gånger under dygnet. Mobilen är igång dygnet runt.
Igår körde jag upp MHFs utställningevagn till Lit, där Kent skall använda den vid trialtävling kommand ehelg. På vårt rasttopp vid Armsjön under lö, sö. må träffade vi runt 320 "trafikturister". Totalt var vi 20 funktionärer.

I morgon torsdag kommer Gunilla på besök. Fjällsjö marknad, och friluftsgudstjänst står på programmet.

Länsnykterhetsförbunden i Västerbotten och Västernorrland sjöfylleri projekt är avslutat. Omkring 23 nedslag blev det.
Tack till Åke och Tommy från Skellefteå som drog ett stort lass.
Sjöfylleriet har blivit uppmärksammat i media denna vecka och det känns bra.

Tack och lov slipper jag höra en massa väsen från Gatufesten i Sundsvall. Stackar de som vaknar upp to, fr, lö och söndag morgon och har "tomtar på loftet som stampar med träskorna".

Ha det artut

Inga kommentarer: