Sidor

onsdag 13 januari 2010

No 65 13 januari 2010

Självförtroende
Tack Rusan för ditt inlägg. Klart att man kan åka buss, men inte blir det halva priset för två resor/dag. Det enda som lönar sig är att åka genom hela stan och ha övergångsbiljett på Navet. Men jag påstår fortfarande att det är onödigt dyrt att åka buss, men det är bekvämt förståss. Jag skall låta mig sjunka så lågt att prova en transport till denna månad, men jag är skeptisk.

Kallt
Man blir lite less på kylan. Kylan är trevlig, men inte när den håller i sig på detta sättet. Det värsta av allt är att man blir ruinerad. Häromdagen varelpriset upp i 30 kr/kW. Det är 29:50 för mycket. En sak har jag alltid undrat över. Vattnet rinner, kolet brinner, uranet bubblar och ändå kan priset studsa på detta vis. Men politikerna har ju erkänt att de inte trodde att dessa effekter skulle uppstå i samband med beslutet om avregleringen i slutet av 70 talet. Men tre eljättar härjar på marknaden. Får för sig att göra underhållsarbete på kärnkraftverk mitt under smällkalla vintern, och dessutom tjänade el bolagen 1,3 miljarder förra fredagen. Det är absurt.

Vad händer
-Ja hemma i Rossön är det svinkallt, - 25 fast vi här i Sundsvall och Ramsele haft -3. Nästa elräkning är man utarmad. El elementen går på högtryck, eller vad det kan kallas när watten rinner fram i ledningen. Annars är vi i slutfasen på 2009 i jobbet. Alla rapporter skall vara färdig på fredag den 15. Svettigt, svettigt.
Förexten, är det ngn som orkar gå på bio på fredag kväll?
_Nu händer det att jag tar horisontalläge och lyssnar till Karlavagnen på P4 ett trevligt och lättsomnat program, med John Blund som härförare.
Leve bilen

Sköt om dig - det gör jag
23:10

1 kommentar:

Rusan sa...

Går gärna på bio men blev nästan beordrad att jobba fredagkväll. KAn vi på lördag istället.
Hurra för kollektivtrafiken och om du skaffar ett månadskort så reser du överallt hur mycket du vill för 650 kr/ månaden. Läman bilen tillZ och ta bussen!(Bli inte sur nu för det va rmest skoj.