Sidor

fredag 16 juli 2010

No 116 fre 16 juli

Bil Ivars

Har idag varit till BilIvars i Hoting och tittat på några bilar. Behöver en nyare bil som går som folk och inte har hosta i medluten. Men det fanns ingen 2008 i lager, bara 2010 eller 2006 eller äldre, så det blev ingen affär, Däremot var vi upp till bilmuseet i Västra Hoting. Där hittade jag min Morbror Elov:s gamla Chevrolette Impala. Den skulle man vilja äga idag. Tänk vilket bagage, där får man in en frysbox. En rak sexa. Men vi träffade också värden för museet som hade en Pontiac med rak 8, Den mullrade fint.


Marknad i Dorotea

Z påstod att det var marknad i Dorotea, så det bar av dit. När vi kom fram fick vi lång näsa, den slutade för två dagar sedan... Men jag blev förståss glad, för plånboken behövde inte öppna på sig. Det blev en bakelse på Görans Konditori i stället.



Har grillat korv och lax ikväll och solen skiner ikapp med korven. I granen, Korkgranen, sitter en ekorre och kastar kottar på mig. Usch. Fåglarna flyttar ut ur bona just nu, så det är ett väldigt väsen och flyg uppvisningar i luften. Skatan har två ungar, och de har varit i farten under nästan två veckors tid. I går åt de upp potatisgratängen. Då var det livat må du tro. En mås kom också på besök, för inget undgår måsen på byn.



Bäverloppet

I morgon lördag är det Bäverloppet för 25:e gången. En springtävling på en mil. 200 startande. Snart kan RIF konkurera med Höga Kusten Maraton.



Nu skall jag lyssna på fågelsången.

Mors

Inga kommentarer: