Sidor

söndag 10 april 2011

170 Söndag den 10 april

Har just haft ett möte med VLNF hemma hos ordförande Gunilla. Där har vi beslutat om årsmötet den 25 maj 2011. Igår var jag på Norra Berget där MHF regionen hade sitt årsmöte, med ett 40 tal ombud och funktionärer. Förmiddagen började med att Lars-Åke Melin underhöll med gamla visor av Caj Gullmar, Thure Nerman, Cornelis Wreeswijk m.fl. En härlig stund med en mycket duktig trubadur Därefter var det funktionärsutbildning samt efterföljande årsmöte. Idag noterar jag att snön försvinner fort. Det som för tre veckor sedan såg ut som en ofantlig snöhög som aldrig kommer att försvinna före sista april, den är nu borta. Det känns som att vinterdäcken skall åka av snart, 15 april, men och andra sidan skall jag till Rossön i Påsk och där är det inte hellre någon snö kvar. Men i Borgafjäll kanske, så det blir nog att satsa på att byta snart. Bilen rullar lättare också då. Annars är det lite oroligt i vägbanorna. En del har blivit vågformade och en del blir det stora hål i. Häromkvällen försvann en del vägbana på vägen mellan Kovland och Timrå över Laggarberg. Snopet att vägen bara inte finns... Men det blir nog värre framåt påsk. Då blir det nog lite radioköra på KV hoppas jag. Men tyvärr har jag inte skaffat ngn antenn ännu, men det blir säkert.. Jag är inte bättre än en femteklassare. Ganska kul program. Löjligt vilka svåra frågor det kan vara redan i åk 1. Vid 60 är man passé Kör så det ryker.

Inga kommentarer: