Sidor

torsdag 4 oktober 2012

244 torsdag 4 oktober 2012

Dårskapen
Nu blir det allt fler timglas i stan. Timglas = då man avsmalnar vägen vid busshållplatser för att få en säkrare trafikmiljö. Jo jo, visst kan det vara så, men vänta bara så skall jag ta fram hornen framme i pannan.
Matfors, Skönsberg, Citygross och nu på Fridhemsgatan vid Höglundaparken så är gatan avsmalnad. När bussen stannar för att ta på passagerare går det inte köra om, Men tänk om den som kliver på skall ladda busskortet, jag då blir det stopp en god stund. Gissa om mina horn växer fram då jag är bakom #bussen och måste vänta till busspassageraren gått och satt sig. Nu står jag och släpper ut avgaser. Är det #miljövänligt???  Flera insändare har varit denna vecka i ST.
Nog har det brunnit en och annan tråd uppe i trafikkontoret. Nu föreslår trafikverket att det skall bli 30 km/h i stan. Man hänvisar till att hastigheten redan är låg och att vid en kollision i 30 km/h klarar sig forgängaren bra. Men va f@n 30 km i stan. Nej full fart bör det vara, det är väl inte mening att man skall parkera. Stan är till för att passera i. 50 är tillräckligt låg fart. Fotgängarna får väl flytta på sig.
Idag såg jag en cyklist på den nya GC banan mellan Granlo och BIG BOY. Här kostar man på att göra en fin GC bana för flera hundra tusen, och så är det en 1 cyklist. Vi bilister fick på köpet två meter smalare väg.
Vart finns demokratin?

Inga kommentarer: